Ulaştırma Bakanı Uraloğlu’dan depremde çöken operatörler hakkında açıklama

Dün İstanbul’da meydana gelen depremlerin ardından Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone kullanıcıları iletişim sorunlarıyla karşılaştı. Halk, şebekedeki sorunlar nedeniyle arama yapamadı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, üç operatörde yaşanan problemler hakkında açıklamalarda bulundu.

Bakan Uraloğlu, dün yaşanan sorunların ardından bugün üç operatörün yetkilileriyle bir araya gelerek toplantı gerçekleştirdi. Toplantı sonucunda değerlendirmelerde bulundu.

Depremde telefon aramalarının yüzde 25’i başarısız oldu

İstanbul’da üç operatörün toplamda 20 bin baz istasyonu bulunmaktadır. Baz istasyonlarında depremden kaynaklı herhangi bir hasar meydana gelmedi. Normal şartlarda internet üzerinden yapılan aramalarda 2 kat bir artış yaşandı ve bağlantı sorunu yaşanmadı. Sesli görüşmelerde ise 7 ila 10 kat arasında bir artış oldu ve mevcut aramaların yüzde 25’i başarısız oldu. Uraloğlu, 2019’da yaşanan Silivri depremlerinin ardından yaklaşık olarak 4 kat kapasite artışı sağlandığını belirtti.

Bakan Uraloğlu konuyla ilgili olarak şunları ifade etti:

“Ülkemizde normal zamanlarda 2,5 kat fazla kapasiteye sahip olduğumuzu belirtmek isterim. Yani normal zamanlardaki kapasitenin 2,5 katına kadar olan talepleri sorunsuz karşılayabiliyoruz. Peki dünkü depremde neler yaşandı? Dünkü depremde 7 ile 10 kat arasında bir sesli görüşme artışı meydana geldi. İnternet üzerinden yapılan aramalarda ise 2 kat bir artış görüldü. 2,5 kat kapasitesi olan bir sistemin 7-10 kat arasında bir yüklenmeye dayanması oldukça büyük bir başarıdır. Mevcut aramaların yüzde 75’ini başarıyla karşıladık. Ancak maalesef yüzde 25’ini karşılayamadık. İnternet tabanlı aramalarda ise 2 kat artışı başarılı bir şekilde karşıladık ve burada bir sorun yaşanmadı.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, internet üzerinden yapılan aramalarda herhangi bir sorun yaşanmadığının altını çizerek şunları ekledi: “(Sesli aramalarda) Kapasite artışından kaynaklanan 15 dakikalık bir yoğunluk dönemi yaşandı ve istenilen görüşmeler gerçekleşemedi. Daha sonra durum normale döndü. Bundan sonraki süreçte ihtiyaçlarımıza uygun olarak durumu tekrar ele alıyoruz. Benzer sıkıntıları yaşamamak adına gereken adımları atmaya devam edeceğiz.”

Related Posts

Güneş enerjili akıllı kıyafetler geliyor! Güneşin gücü kıyafette

Bilim dünyası, moda ve teknolojiyi birleştiren devrim niteliğinde bir yeniliğe imza attı. Güneş enerjisiyle çalışan akıllı kıyafetler, vücut sıcaklığını düzenleyen kişisel klima özelliğiyle hem çevresel sürdürülebilirlik hem de kullanıcı konforu …

Çiftlerin arasına kara kedi sokacak özellik artık ChatGPT’de

OpenAI, sohbet robotu ChatGPT’ye getirdiği son güncellemeyle dikkat çekti. Bazı kullanıcıların “fazla resmi” bulduğu yeni sürüm, artık küçük iltifatlarla daha samimi bir iletişim kuracak.

SoftBank’tan Intel’e yatırım

SoftBank Group, Intel’e 2 milyar dolar yatırım yapma kararı aldı.

Tesla satış yapamayınca fiyatları yarıya indirdi

Elektrikli araç pazarında yaşanan durgunluk, Tesla’yı çok konuşulacak bir indirim adımı atmaya zorladı. Şirket, İngiltere’de satışların sert düşmesi üzerine araç kiralama ücretlerini neredeyse yarı yarıya indirdi. Tesla kiralamak ekonomik hale geldi.

Yapay zeka ‘soğuk’ davranınca dev şirket harekete geçti: Zorla samimi olacak

Yapay zekâ sohbet botları yalnızca teknik becerileriyle değil, kullanıcıyla kurdukları iletişim tarzıyla da dikkat çekiyor. Son dönemde bazı modellerin fazlasıyla resmî ve mesafeli bulunması, geliştiricileri bu alanda yeni adımlar atmaya yönlendirdi.

Bluesky’de büyük dönüşüm

İki yıl önce faaliyete geçen sosyal ağ Bluesky, topluluk kurallarını ve diğer kullanıcı politikalarını kapsamlı şekilde revize ediyor. Şirket, yeni düzenlemelerle kullanıcı güvenliğini artırmayı ve itiraz süreçlerini daha şeffaf hâle getirmeyi …